Gratis rustsjekk av bilen din!

Vi inviterer deg til åpen dag på Funderud Antirust for en gratis rustkontroll.

Besøk oss og oppdag hvordan vår ekspertise kan forlenge levetiden på bilen din!

Funderud Antirust AS
Finnestadveien 335
1880 Eidsberg

28.08.2024
07:30 – 15:30

Vi serverer kaffe, vafler med noe godt og pølser.
Vi løfter bilen opp og tar en gjennomgang av bilen.

Understellsbehandling av Tesla Model 3

Vi gir deg svar på følgende spørsmål:

  • Hvor starter rusten på Tesla Model 3?
  • Hvordan beskyttes Tesla Model 3 mot rust?
  • Hva med garantien?

Konstruert for California

Tesla Model 3 er teknisk og kjøremessig en strålende bil, men den bærer tydelig preg av å være konstruert i et område hvor rust ikke er et problem.

Årsakene til at Tesla Model 3 er meget rustutsatt, er følgende:

  1. Flere av de mest utsatte områdene dekkes ikke av innerskjermene.
  2. Understellet har ikke galvanisering.
  3. Mange karosseriskjøter mangler fugemasse, slik at vann og salt trenger inn.
  4. Hulrommene mangler understellsbehandling, og flere steder også propper.
  5. Understellet mangler slitebelegg (PVC)
  6. Der hvor det oppstår kontakt mellom stål og aluminium, vil det oppstå galvanisk korrosjon.
  7. Bygd hovedsakelig på stål

Erfaring med plastdekselbeskyttelse

Årsaken til vår investering i 10 plastdeksler er vår erfaring igjennom 50 år med lokarimontering på biler. Lokarimontering i kombinasjon med oljebehandling utgjør en suveren antirustkombinasjon som gir bilen svært mange ekstra leveår.

Våre 10 Plastdeksler festes bare i originale hull som allerede brukes til å montere innerskjermene, på den måten utfyller våre deksler innerskjermen.

Svært rustutsatte hjulbuekanter viste seg raskt som et voksende problem på Model 3 og vi utviklet derfor en egen fettlist til beskyttelse av denne kanten.

Hva med garantien?

Tesla gir deg det de kaller en “begrenset rustgaranti” den lyder som følger:

De fleste gjennomrustinger skyldes fuktig klima, salt og hjulsprut. Siden disse miljøfaktorene ikke er relatert til material- eller produksjonsfeil dekker naturligvis ikke fabrikkgarantien disse gjennomrustingene.

hva er den begrensede rustgarantien verdt dersom du ikke får dekket reparasjonen i praksis?

Vår omfattende ringerunde til erfarne bilmekanikere og -opprettere på merkeverksteder, bekreftet at ingen av dem hadde reparert gjennomrusting på garantien.

Når gjennomrusting skjer, er det svært vanskelig å fastslå hvilken side rusten startet på, spesielt hvis hullet ikke oppdages umiddelbart. Derfor kan bilforhandleren hevde at rusten startet utenfra og avvise garantikravet, uten at bileieren kan motbevise det. I tillegg må det påvises material- eller produksjonsfeil, noe som ofte er umulig.

I valget mellom en ubehandlet bil med usikker fabrikkgaranti og vår omfattende
behandling med markedets beste antirustgaranti, bør valget være lett.

Vi ønsker å avslutte med et sitat fra Audun Bergerud i NAF:

Samarbeidspartner med Tesla Owners Club Norway

Tesla Owners Club Norway valgte oss til samarbeidspartner på grunn av vårt Tesla-engasjement, RB3-settet og markedets beste rustgarantier.

Les også

Vi bruker informasjonskapsler for å kunne gi deg den beste brukeropplevelsen. Ved å bla videre på siden aksepterer du at slik informasjon benyttes.
Aksepter