Teslas rust-problematikk og behov for beskyttelse

Tesla Model 3 er teknisk og kjøremessig en strålende bil, men den bærer tydelig preg av å være konstruert i et område hvor rust ikke er et problem.

Årsakene til at Tesla Model 3 er meget rustutsatt, er følgende:
  1. Flere av de mest utsatte områdene dekkes ikke av innerskjermene.
  2. Understellet har ikke galvanisering.
  3. Mange karosseriskjøter mangler fugemasse, slik at vann og salt trenger inn.
  4. Hulrommene mangler understellsbehandling, og flere steder også propper.
  5. Understellet mangler slitebelegg (PVC)
  6. Der hvor det oppstår kontakt mellom stål og aluminium, vil det oppstå galvanisk korrosjon.
  7. Bygd hovedsakelig på stål

Presentasjon av rustdekselsettet RB3

For å beskytte de problematiske områdene best mulig startet vi utvikling og produksjon av et sett plastdeksler vi har valgt å kalle RB3. Vi anser denne beskyttelsen som så viktig, at vi ikke utfører antirustbehandling av Model 3, uten at disse monteres samtidig.

Tesla Owners Club Norway valgte oss til samarbeidspartner på grunn av vårt Tesla-engasjement, RB3-settet og markedets beste rustgarantier.

Tesla Model 3 behandling

Hos oss får du en fullstendig understellsbehandling og RB3-settet montert mens du venter.
Bestill time i «timebestilling» eller sjekk pris og behandlingsalternativer i «priser».

Gjør det selv

For praktikeren har vi laget en bruksanvisning som du kan se her.

Dersom du vil montere dette selv kan du kontakte oss i kontaktskjema under.

Intervju med TV2 Broom